fredag 22 oktober 2010

Netroots bloggande under valåret motsvarade över 90 heltidstjänster

S-Buzz skriver om Netrootsnätverket prestationer under valåret.

Och det är inte lite imponerande.

- Antal bloggar som anslutit sig till Netroots sedan 1 januari 2010: 288
- Antal blogginlägg i genomsnitt postade per dag: 145
- Antal blogginlägg i genomsnitt per vecka: 1020
- Antal blogginlägg totalt: 38 129

Omräknat i arbetstimmar, vi kan räkna på 30 min för en bloggpost, har bloggarna bidragit med drygt 20 000 arbetstimmar av sin egen fritid. En heltidsarbetande arbetar i snitt 1880 timmar per år (40 h per vecka, 47 veckor per år). Således motsvarar bloggandet i Netroots över 90 heltidstjänster. Och då har vi inte lagt in tid för research, nätverkande, moderering redigering eller motsvarande.


Läget just nu bland de Jämtländska bloggarna är lite trevande:

Emil Burman
Att inreda ett hem - Jag har nu bott i min nya lägenhet i ungefär fyra månader och det börjar bli lite jobbigt att inte ha ett hem som är ordentligt inrett. Jag har till och me...

Mikael Abramsson
Betydelsen av en aktiv lokal näringspolitik - En nyligen gjord undersökning bland länets företagare visar vad man ser som de viktigaste prioriteringarna på lokal nivå framöver för att främja ökad för...

Eva Hillén Ahlström
Jag stänger en stund - Jag har lite annat att göra i två och en halv vecka, bland annat vid köksbordet i Sköndal (Stockholm) och låser därför nu mina blogginlägg. Ha det bra, ...

lissmedmera -
home is wherever I'm with you - Igår efter en som vanligt fruktansvärt lång skoldag satte jag mig på bussen till gangstaland med min människa i världen. Vi lyckades skämma ut oss på busse...

Stefans konspirationer
Var finns krismedvetandet? - Just nu åker jag runt, träffar så många av mina föreningar och partivänner i min arbetarekommun för att få så mångas som möjligt tankar kring katastrofvale...

Moa Wikén
England, WTF? - LÄS gatunamnet… Whip Ma Whop Ma Gate. For real. När jag och Björn virrade runt i York ägde följande konversation rum: ”- Jag är sugen på glass! - Ja, det...

Anders Widén Författare
Institutionaliserad omänsklighet - En liberal strävan är att bekämpa omänsklighet. En del anser att Nya moderaterna har gått motsatt väg, att de institutionaliserat omänskligh...

Peter Swedenmarks blogg
Bara att räkna med - En ny larmrapport har kommit om matematiken, se mer i DN. För tjugo år sedan, 1980, hördes liknande tongångar. Alla fem riksdagspartierna har haft synpunkt...

Socialdemokraterna i Krokom
Nej till att göra om Sjövillan för boende - Socialdemokraterna fick med sig kommunstyrelsen att avstyrka planförslag att tillåta boende i “Sjövillan” Kommunstyrelsen i Krokom behandlade ett förslag t...

Norrhumanist's Blog
Efter valet del 2 - Nu har jag kommit på mer om valet

Att tänka efter
Eftervalskonferens och kriskommission - Befinner mig sedan i torsdags på eftervalskonferens med SSUs förbundsexpedition och förbundsstyrelse. Kan därför både vara svår att få tag i och kommer tro...

antonavall -
Moderaterna förstärker sina led - Två av moderaternas nya toppnamn efter valet. Enjoy. Anna Kinberg Batra, Moderaternas nya gruppledare i riksdagen. Ulf Kristersson, ny socialförsäkringsmin...

Therese´s
Två veckor efter valet! - Två veckor efter valet och rosen står fortfarande röd, stadig och varm. En helg som jag är helt ledig på och det känns riktigt bra. Men visst fortsätter ta...

Katarina Nyberg Finn
Mental kollaps i valets efterdyningar - Mental kollaps skulle man kunna beskriva mitt eftervalstillstånd. En märklig känsla av både glädje och sorg som ger sig i uttryck i en enorm trötthet. Jag ...

Linneaswedenmark's Blog
Sverigedemokraterna - SD:s medlemsregister har blivit hackat, och folk hör av sig och undrar om jag är Sverigedemokrat. Såklart inte. På gymnasiet gjorde jag ett skolarbete om S...

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern

Inga kommentarer: