onsdag 14 januari 2009

Leva på nätet är också liv!

Opassande tar upp i Digitalt liv inte mindre verkligt än analogt
frågan om och i såfall på vilket sätt vi skiljer på on-line livet med det "verkliga" livet.
Jag började fundera hur jag gör. Å ena sidan tror jag att jag inte gör så stor skillnad, å andra sidan så gör jag en uppdelning. Igår vet jag att jag använde begreppet - IRL (“in real life”) - ett begrepp som Opassande menar används i brist på annat.

Då kommer jag på att någon annan har också skrivit om detta. När jag läser detta så kommer jag att tänka på Anders Widén och hans presentation:
Som författare är min verklighet förlagd till skrivbordet. Det jag inser alltmer är att det inte finns någon avgörande skillnad mellan verklighet och fiktion.


Nej...
... det finns kanske inte det.

Och det liv som levs On-line är också liv!


SW

Läs även andra bloggares
intressanta åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: