måndag 12 januari 2009

Partydrogande och centerpartister!

Håller centerpartisterna i mitt län med Fredrik Federly när han för fram den ena märkliga åsikten efter den andra. Häromdagen skrev han i sin blogg om partydrogande Även om han framställs som tongivande centerpartistisk riksdagsmman så tror jag inte att centerpartister jag möter i Krokom, Strömsund, Berg, Ragunda, Åre, Härjedalen, Bräcke eller Östersund håller med honom.

Själv känner jag ett rent fysiskt illamående välla fram när tankarna bearbetar hans blogginlägg. Det går nämligen inte att se hans inlägg på annat sätt än att han förvarar knarket och egentligen vill legalisera det. Federley kommenterar Klerup vid Grammisgalan.
Jag tycker det är helt sjukt och visar hur pissigt den svenska drogpolitiken fungerar.


Därefter så låter han som alla de knarkprofeter som jag i min ungdom mötte. D v s med förledande argumentation säga att det är väl inte så farligt.
Sverige har också en helt bisarr drogdebatt. Alla droger är per definition inkörsporten till hemlöshet, utsatthet, prostitution och våldtäkt. När i själva verket rätt många partydrogar någotpreparat någon gång och håller det på en kontrollerad nivå.


Jag har haft flera av de som gick på argumentena i min närhet. De som trodde på såna som Federley. Människor som trillade dit och hamnade i missbruk. Några är kvar där än. Det är dessa drogernas offer som Federley skrattar i ansiktet när han glatt pratar om att
många partydrogar någotpreparat någon gång och håller det på en kontrollerad nivå


Det finns en självklar sanning om alla droger - att desto fler som brukar - desto fler blir det som missbrukar. Det är det som är grunden för en restriktiv alkhol- och drogpolitik. Det är också det som är grunden för den vill politiken ska präglas av solidaritet - ett gemensamt ansvar för att så få som möjligt hamnar i beroende.

Droger förändrar människor och det är skadligt för hälsan. Jag tycker inte det är en fråga "upp till var och en". Skönt nog konstaterar jag att jag inte är ensam att tycka att hans drogliberala hållning är åt helvete. Jag hittar några som höjer rösten för andra åsikter.

Malin Roos blogg som är nöjeskrönikör på Expressen ställer frågan i sin blogg Bara jag som inte knarkar? var ska narkotikasnutarna leta efter skiten, om inte där knarket finns? med syftning på tillslaget mot Klerup på Grammisgalan. Hon publicerar också brev som hon fått efter artikeln. Läs dem gärna för där finns ytterligare exempel på en vidrig drogkultur.

Trollans tankar ställer frågan:
Så Kleerup (vem är Kleerup?) visade positivt på provet man tog. Nähä? Vad förvånad jag blir. Han tycker det är rena rama 1984 mentalitet. Testa på fester när de firar? Vad är det för j-a sätt?


Även Robert Wells gick till angrepp mot artisternas drogkultur.

Men jag undrar mest vad tycker centerpartisterna om alla dess uttalanden från sina tongivande företrädare?

SW




Läs även andra bloggares
intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Olssons tankar sa...

Hej Stefan

va roligt att se dig igen, la till gadgeten som gjorde att jag såg att du följde mig, lägger självklart till dig

ha det bra!

mvh
Fredrik