tisdag 29 mars 2011

Jag har läst, jag har förstått... och jag behöver hjälp!

Annika Högberg skriver idag ett inlägg om Att skapa möten kan ha sina sidor . Hon tar upp hur felvridet fokus vi har på många innåtvända möten och aktiviteter och få utåtriktade hon skriver bl a:
"Jag får det till 14 interna möten under april, maj och juni. Då räknar jag kommunfullmäktige som internt eftersom det är en handfull tappra lyssnare där varje gång. Ofta samma personer.

Medlemsmöten räknar jag till exakt två samt en utåtriktad aktivitet.

Känns det inte som om vi har lite fel fokus här?

Någon som känner sig sugen att engagera sig?"
Jag känner igen mig. Jag orkar just nu inte titta efter hur det exakt ser ut. Men jag vet att bilden är likartad i min kalender. Och jag tror inte att detta leder till att "någon" känner sig sugen att engagera sig.

Johan Westerholm skriver följande utifrån Annikas postning:
"Annika Högberg har skapat en postning som jag hjärtinnerligt önskar att alla Sveriges AK-ordföranden, Partidistriktordföranden, alla våra försteombudsmän och numer vår nyvalde partisekreterare tar del av. Det är inte rimligt det hon beskriver."
Han efterlyser också att jag ska läsa. Jag vill härmed berätta att jag har läst. Jag har till och med förstått... och jag behöver hjälp att förändra fokuset. Vi är på väg, det har blivit något myrsteg i rätt riktning.... Men vi har en lång väg kvar.

Staffan Lindström skriver efter att ha läst Annikas postning:
"Jag har insett att det inte är en process som kommer att gå över en natt men vi måste börja på en gång och det räcker inte att jag vill det, det måste vara fler som vill det."
Nej, men vi - eller åtminstone jag - behöver hjälp att hålla i så att vi vårt parti blir en levande, relevant och betydelsefull för medborgaren. Vi måste som Staffan skriver bli fler.



... men medlemskapet måste vara på allvar!

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern

1 kommentar:

Ammi sa...

Det vilar ett egenansvar på oss förtroendevalda, Vi behöver inte vänta på marschorder från vare sig AK-ordförande, försteombudsmän eller partidistriktsordförande. Men vi kan berätta för dem vad vi tänker göra eller vad vi gjort. Så nu är det bara sätta igång! Varför inte starta en FB-grupp för tips, idéutbyte och peppning?