onsdag 3 mars 2010

Dagens citat - Var dags vardag

Kan inte låta bli att citera HELA Fröken Swedenmarks postning idag. Den handlar om vem ska ha möjligheter i Sverige. Och hur vill vi att Sverige ska vara för våra unga.
Du - Jag har fått jobb!
Jag - Grattis!! äntligen! Vart?
Du - på min mammas affär! Så om du vill kan jag hjälpa dig och kolla över ditt CV och personliga brev, om något saknas eller så.
Jag – Hehe.. Ja visst. Men jag tror inte det är mitt CV det är fel på, folk brukar tycka det är bra men de har inga jobb lediga just nu.:)
Du – Men du, det finns jobb, bara du verkligen försöker. Jag lovar! Men alltså du ska inte vara så rädd för att söka.

Jag – Men för en vecka sen satt vi ju och beklagade oss över att ingen av oss fått jobb på flera månader – och jag har sökt fler än dig!?
Du – Ja, men du kanske ska sluta vara så negativ? Jag menar, det märker arbetsgivarna D I R E K T och då vill de inte anställa dig! Jag lovar! Bara du är positiv så kommer företagen vilja anställa dig! Bara man ligger i så lönar det sig.
Jag – Inget illa ment, men du har ju fått jobb hos din mamma?
Du – Ja, om du hade varit lite mer positiv till jobb kanske du hade fått det istället. Ska jag titta över ditt CV?

Personligen tycker jag detta var dagens mest träffande postning.

Igår postade Claes Krantz "Ungdomsarbetslöshet ett konjunkturproblem – Inte strukturproblem" som bl a går igenom frågan om sänkta ungdomslöner. In Your Face har idag en postning om att sätta jobben först.

Annat från idag är Peter Andersson som är rätt sarkastisk (I Nationalencyklopedin definieras sarkasm som ett "yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik") när det gäller om Socialdemokrater får eller inte får följa gällande lagstiftning och regler. Han presenterar en test för en socialdemokrats äkthet.

S-Buzz har en sammanställning av regeringens trixande och fixande med siffror.

... och för övrigt blir 18 personer ledsna i Robertsfors när de RödGröna avskaffar RUT.

SW

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: