lördag 20 mars 2010

Uppskattning och länkning!

Politiska bloggare är bekräftelsetorskar skriver Alexandra i ett inlägg som jag missat eftersom jag befunnit mig i ej uppkopplingsbart land.

Det är ett bra inlägg som pekar på att det är viktigt att länka. Något som jag gärna "tjatar" om till de som vill lyssna.

Eftersom jag dessutom omnämns i texten så blir man lite mallig förståss. Känner mig lite bekräftad :-)

Samtidigt är det riktigt roligt att länken till mig, inte går till mig, ett misstag jag har gjort mer än en gång, utan till Veronica Palm. Hon blir dessutom uppmanad att bli bättre att länka till andra.

Denna fellänkning upptäcker den alltid lika alerte Thomas Hartman som berättar det i en kommentar till inlägget.

Alltså, hade jag aldrig fått reda på att jag blivit omnämnd om det inte vore för Erik Laakso. I ett mycket viktigt inlägg som i huvudsak handlar om att springa in i väggen avslutar Erik med några kommentarer och länk till HBT-Sossen. Kommentarerna var sådana att jag ville läsa inlägget.

... och konstaterar att jag är omnämnd :-)

På något sätt stärker hela den lilla berättelsen ovan, själva poängen, det är viktigt att länka. Det är viktigt att vara generös Då kan det nämligen bli helt rätt även av ett litet misstag.

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots och Politiometern

3 kommentarer:

Alexandra Einerstam sa...

Förlåt! Det var inte min mening att länka fel. Det är nu korrigerat.

Alexandra Einerstam sa...

tillägg.. det är himla pinsamt att länka fel i ett dylikt inlägg. Förlåt igen

Stefan Wikén sa...

Ingen fara, jag tycker verkligen att det var skojigt :-)

Eftersom det var genom att vi länkar till varandra, kommenterar som gjorde att jag upptäckte inlägget överhuvudtaget.

Dessutom har jag som sagt gjort samma fel själv några gånger...
... och tyckte också det var pinsamt

:-)