torsdag 18 mars 2010

NetRoots samarbete är sossigt!

Jag sitter och planerar tre träffar för att stimulera användandet av sociala medier i arbetet för Socialdemokratiska valframgångar. Då släpper äntligen NetRoots gänget som var på Bommersvik genom S-Buzz och HBT-Sossen och Peter Andersson och Claes Krantz - material och slutsatser från träffen.

S-Buzz skriver
En sak som slagit mig så här en vecka efter träffen är att själva upplägget och tanken med att blogga är sossigt - det hela handlar om samarbete och att förstärka det just du är bra på och att alla kan tillföra något.

Inlägget innehåller många viktiga insikter som jag tror att Socialdemokratiska bloggare ska ta till sig. Studera gärna bloggkartan.

En bloggträff
Med inspiration från det sammandrag som gjorts på Bommersvik, så tänker jag bjuda in de NetRoots bloggare jag känner till i länet till en träff. (Träffen sponsras av partidistriktet). På träffen kommer Johan Ulvenlöv och Björn Fridén att medverka.

Just nu känner jag till några NetRoots (eller blivande) bloggare i mitt län de är:
Eva Hillén Ahlström
Katarina Nyberg Finn
Linnéa Swedenmark
Nils Hultin
Peter Swedenmark
Therese Zetterman
Victor Svedberg
Anders Widén
Anton Åvall

Tror inte att följande ännu finns med i NetRoots gänget, men kanske inom en snar framtid.
Göran Carlsson
Linn Edin
Jenny Sellsve
Liss Jonasson
(Har jag missat någon - dig t ex - skicka mig genaste ett mail till mig )

Seminarium om Nätaktivism och sociala medier den 24 april
Tiden är mellan 08.30 och ca 11.00. Någonstans i Östersund, platsen är ännu ej bestämd.
Är du intresserad så hör av dig till mig

Kort seminarium om sociala medier den 28 mars
Redan på söndag nästa vecka 10.50 - 12.00, i samband med partidistriktets årskonferens, ska jag och Therese ha ett seminarium som försöka beskriva vad sociala medier är och hur dessa går att använda.

... och då känns det inspirerande att ha resultatet från NetRoots träffen i ryggen.


SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots och Politiometern

2 kommentarer:

Eva Hillén Ahlström sa...

Tack så jättemycket för inbjudan. Jag ser fram emot att få träffa er bloggare från länet och naturligtvis Johan och Björn.

/Eva

Stefan Wikén sa...

:-)

Eva, jag ska skicka en mer ordentlig inbjudan.

/ SW