torsdag 18 mars 2010

Vad ska avgöra om ett parti ska få komma in på en skola?

Det pågår en diskussion om Sverige Demokraterna ska få komma in och presentera sin politik på våra skolor.

Alla eller inga säger några.

Vilka är då alla? Är det alla partier? Så om jag startare = registrerar ett parti så får jag komma in på skolorna och sprida mitt budskap oavsett vad det är? Eller beror det på vad ett parti får i opinionsmätningarna? Eller är det hur stort media genomslag man har?

Själv lutar jag åt att det enda som går att utgå från är valresultat. Ett parti som samlat tillräckligt stöd att komma in i riksdagen - ska få delta när riksdagspartier inbjuds och det bör vara på motsvarande sätt vad gäller landsting och kommun.

Allt annat blir någon form av godtycke där enskilda lärare och rektorers värderingar styr. Låt val resultaten styra.

Linn har en annan åsikt, även om jag håller med om att det är viktigt att vi tar diskussionen om vad Sverige Demokraterna säger.

... och hur kan regeringen påstå att Vellinge är ett föredöme?

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots och Politiometern

Inga kommentarer: