tisdag 6 april 2010

Intressant bloggsatsning i Sörmland!

Fredrik Pettersson skriver om Sveriges största satsning på politikerbloggar? Det är Södermanlands Nyheter som utropar detta.

Ett strålande initiativ. Även om jag kan hålla med Fredrik om att det behövs långsiktigt satsningar så tycker jag detta är intressant. Det skapar förutsättning för ett regionalt anknuten bloggdebatt med koppling till gammedia. Jag tror att det vore bra.

Jag är tveksam till om våra tidningar (LT och ÖP)och media (SVT Jämtland eller Radio Jämtland eller TV4)i närområdet skulle våga ge sig på ett politiskt bloggprojekt som i Sörmland. Antagligen för utmanande mot det egna "nyhets" monopolet.

I vårt län så finns bara ena tidningen - LT - med på Twingly. ÖP uppger att de först vill se hur det fungerar... (för LT kan jag förmoda. Detta berättar självklart något om våra etablerade medias förhållande till till det nya.

Själv hoppas jag att Fredrik delar med sig av reflektioner från Sörmland under resan fram till valdagen och vad vi andra kan lära av initiativet. Jag tänker följa det med spänning.

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots och Politiometern

Inga kommentarer: