fredag 30 april 2010

Master or slaves!



Jag ska inte hålla något tal imorgon. Jag ska däremot hälsa välkommen och hålla ihop vår 1:a maj frukost i Krokom.

Det betyder att jag inte kan säga så många saker.
Jag hälsar välkommen. Hoppas att alla tagit frukost och att komma ihåg att ta mera.

Jag går igenom programmet med Moa Wikén som spelar, Rolf som talar, Gunnel som talar, Kata som framför sina egna texter, Emil som är vår "huvudtalare" och Sanna och Erika som spelar och sjunger.

Jag kommer att uppmana till engagemang, till medlemskap, till valarbete. Till att bidra med det lilla. Jag kommer att säga att valet inte gör sig själv.

Men jag funderar över att säga några ord över den klasspolitik vi har sett de senaste 3 1/2 åren saknar motstycke i modern historia. Det är första gången sedan 20-talet som vi haft en regering som ökat skillnaderna och klyftorna som en medveten politik. Där visionen är att göra den rike rikare och den fattige fattigare.

Det finns ett alternativ. Det är kring detta alternativ vi måste samla oss och se till att vi byter ut den nuvarande regering till en socialdemokratiskt ledd regering för jobben och välfärden och för att minska skillnaderna mellan oss människor.

Här finns några 1:a Maj postningar
Linn Edin har en postning inför valborgsmässoaftonen och 1:a maj i Strömsund.
Therese skriver I Sverige och Berg byter vi färg

Alexandra
Röda Berget
Martin Moberg
Johan Ulvenlöv
Peter Högberg
Monica Green
Fredrik Lundh Sammeli



SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots och Politiometern

Inga kommentarer: