fredag 17 september 2010

Något är ruttet i Sverige - på söndag kan vi ändra det!

Försäkringskassans experter säger att hon inte är arbetsför. Annica Holmquist skickas till arbetsförmedlingen. Där de konstaterar att hon inte klarar av att jobba. Men Annica Holmquist får ingen sjukersättning och tvingas därför till socialbidrag, under förutsättning att hon säljer sin lägenhet.


Jag skrev om Annica Holmquist igår. Jag hade svårt att hålla tårarna tillbaka när jag läste Emilies text om sin mamma. SVEKET! är EN sann berättelse om vårt gemensamma svek mot Annica Holmquist, men också mot vanlig medmänsklighet, humanitet och civilisation.

Det var inte detta Sverige som jag växte upp i eller drömde om. Vem gjorde det? De som applåderade beslutet i riksdagen?


Hur kan någon, med öppna ögon, sänka skatten på bekostnad av människor som Annica Holmquist? En sänkt skatt - pengar som de inte ens märker att de får. Detta är omoraliskt, orättfärdigt, ja direkt ohederligt.

Läs också Ett Hjärta Rött Hjärtlöshet mot en chokladbit. Hon har en lång lista på ytterligare exempel på offer av en hjärtlös politik och hjärtlösa beslut.

Andra som skrivit om Annica och Emilies text är:
Johan Ulvenlöv som tydligt slår fast att Emelies Mamma får betala för Reinfeldts skattesänkningar. Skattesänkningar där den rikaste procenten av Sveriges befolkning fått lika mycket i skattelättnader som de fattigaste 25% tillsammans.

Joakim Hörsing
skriver att detta är det enda argument som behövs för att sparka borgarna ut ur Rosenbad
Roger Jönsson skriver att Emelies mamma betalar för skattesänkningarna
Hanna Friden Därför skulle jag aldrig rösta på Alliansen
Sjukskrivningsreglernas konsekvenser Fyra år till med hetsjakt på sjuka och arbetslösa?
Peter Högberg skriver: Jag är matt. Men känner att jag måste kämpa!
Martin Moberg skriver Cynis(m)en och stränga kylan i den sjuka sjukförsäkringen

Det är NU vi har chansen att göra något. På måndag är det försent.

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern

Inga kommentarer: