onsdag 15 september 2010

Nu hämtar vi kraft i orättvisorna och anstränger oss in i det sista!

234 samtal. Klarar vi detta tempo fram till att vallokalerna stänger kl. 20.00 på söndag så klarar vi av att byta färdriktning för Sverige och Krokoms kommun.

Det är jämnt. Det är många som fortfarande inte bestämt sig. Men de flesta som jag möter tycker att behövs mer omtanke om varandra, satsningar på jobb och välfärd istället för ökade klyftor.

Valet handlar om detta.

Visserligen duggar just nu rena lögner i stor omfattning.


Jag tror inte att det hjälper

Idag har jag träffat flera personer som lämnats utan det stöd som borde vara rimligt när man är sjuk eller för att få komma tillbaka till arbetslivet. Läste ni Aftonbladet om Marie, som är kroniskt svårt och måste när hon kommer hem från sin senaste organtransplantation söka jobb på arbetsförmedlingen. Rimligt? Nej. Omänskligt? Ja. Är någon ansvarig? Ja! Alla som fattat beslutet och dessutom applåderade detsamma.


Valet handlar om detta. Om jag inte övertygar så läs Emelie, själv har jag svårt att hålla inne tårarna när jag läser detta. Det värsta är att Emilies berättelse om sin mamma inte är den enda. Lars är en annan. Jag blir så arg. Det är alltför många som offrats för genomförandet av en mycket cynisk politik som den borgerliga regeringen genomfört.

Svaret som drabbade får är Falsk öd(m)jukhet som är ett riktigt hån gentemot de utförsäkrade sjuka som Martin Moberg skriver.

Lyssna gärna på Stellan Skarsgård


PS avslutar med att citera Tomas Eneroth som
haft två debatter idag o konstaterar att alliansens företrädare inte känner till att bara Turkiet, Polen o Korea har sämre a-kassa än Sverige inom OECD.
SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern

Inga kommentarer: