söndag 15 november 2009

Frågan är om jag hade fel? Men rätt!

För några dagar sedan talade jag med en partivän som menade att nu kan Maud Olofsson bara sitta kvar som partiledare för Centerpartiet om hon lämnar regeringen. Han som jag talade med menade att centerrörelsen inte hänger med i Maud Olofsson uppgörelser regeringen om energi och kärnkraft eller i för alldel även i andra viktiga frågor.

Då svarade jag att nog tror jag att hon sitter kvar om så hela Centerpartiet går under. Vi var dock överens om att gemene centerväljare nog inte riktigt delar ordförande i Centerns otydlighet vad som gäller kärnkraft och uranbrytning. Vilket jag senast berörde i morse.

Jag har redan skrivit om det märkliga och motsägelsefulla i vad ordförande i Centerpartiet och tillika näringsminister i den mest kärnkraftsvänliga regering vi haft sedan folkomröstningen, säger till media och vad som står i årsredovisningen som rimligtvis regeringens representant i styrelsen måste ha sett. Han var tydligen med när avtalet dessutom skrevs på.

Expressen frågar om Maud Olofsson kan sitta kvar? Antagligen så har min kamrat rätt och jag. Maud Olofsson kanske kommer att lämna regeringen. Men hon gör det inte frivilligt.

Jag har svårt att förstå att centerns väljare och medlemmar accepterar vad som nu pågår i näringsdepartementet och i centerledningen

Så vi får väl se om jag hade fel eller rätt...

SW

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skiter i vilket. Rent ut sagt. Våra rikspolitiker är ju fullständigt genomruttna. Ta den här jävla "jobbkongressen". Vilket spökeri! Denna pampiga självgodhet; detta spel för ett inbillat galleri. Dessa texter och pratbubblor med bara bokstäver inuti. En skymf mot folket. Det är bara för ÄCKLIGT alltihop!

- Peter Ingestad, Solna