söndag 2 maj 2010

Första maj 2010

Jag gillar Thereses bloggrubrik Första maj, glöden från majbrasorna finns i tågen!. På många sätt fångar det känslan kring 1:a maj som knappt är förnimbar.

Mitt 1:a maj började med ett välbesökt frukostmöte Krokom. Själv fick jag inte tala i år, utan försökte hålla i programmet i Krokom

Det blev mycket bra. Många besökare, bra program, bra stämning. Jag tycker tjejerna som framträdde var mycket bra och lyfte mötet till något utöver det vanliga. Det var Moa (min dotter som spelade och sjöng, det var Kata som för sin egen poesi på ett sätt som tar andan ur den som lyssnar och dessutom hade vi Sanna och Erika som spelar och sjunger sina egen musik med egna texter. Alla tjejerna var helt fantastiska.


Det här är min dotter som spelar på första maj mötet i Östersund (min hustru som håller i noterna. Bilden tagen av AnnaCaren Sätherberg)

Emil som talade både i Krokom och i Östersund tycker när han summerar helgen att det var framgångsrik.

SSU i Östersund berättar att över 300 demonstrerade i Östersund. Tåget i Östersund går att se på LTs webbTV. Tåget som Therese beskrev som En lång rad människor genom Östersund

I Strömsund var det en ungdomlig prägel på firandet menar LT. Liss berättar att hon agerade underhållning i Strömsund.

I Sveg var uppslutningen stor.

Det är kraft i vårt förbund, utropar Katarina!

Antons 1:a maj inlägg lyder kort och gott: Nu avsätter vi högerregeringen! Och det är väl lite svårt att inte hålla med det. Linn spyr på ett "skämt" dagen efter 1:a maj.

Norrhumanisten vill framhålla Emil Burman och Bo Krogvig som talare.

"Vi är fortfarande i fred med våra grannar"
Och apropå huvudtalaren i Östersund. På frågan om det inte finns något positivt att säga om regeringen, svarade Bo Krogvig, huvudtalaren i Östersund, lite skämtsamt:
– Jo. Vi behöver satsa mycket mer på rehabilitering av sjukskrivna och det har blivit mer fokus på det. Men jag tycker väldigt illa på det sätt som de har gjort det på. Sedan kan man ju lite skämtsamt säga att vi inte har hamnat i krig. Vi är fortfarande i fred med våra grannar


Kvällen avslutade jag på en pub tillsammans med partivänner för att äta lite enkelt och få prata med varandra. En bra avslutning på en mycket bra dag som är en fantastiskt god start på en lång och en för Sverige, Jämtlands län och Krokoms kommun helt avgörande valrörelse.

Andra om 1:a maj:
Tonårsmorsa - Hetrovåp - Humanist Är jag en dålig sosse?

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots och Politiometern

Inga kommentarer: