tisdag 4 maj 2010

INTE Westerholm visavi Wikén!

Med anledning av Alliansens nio vallöften att INTE göra saker harJohan Westerholm startat en tydlig personvalskampanj med att lova vad han INTE ska göra under kommande mandatperiod. Och eftersom jag också kandiderar så är det klart att då måste jag som en annan kandidat svara på detta utspel. (Visserligen kandiderar vi inte i samma län och valkretsar eller kommuner, men ändå).

Johan lovar alltså:
Jag lovar att under nästa mandatperiod att inte bli vegetarian.
Jag lovar att under nästa mandatperiod att inte vara dum i onödan.
Jag lovar att under nästa mandatperiod att inte glömma min flickväns födelsedag.
Jag lovar att under nästa mandatperiod att inte vara ”lekfarbror” på midsommar
Jag lovar att under nästa mandatperiod att inte sluta blogga helt.
Jag lovar att under nästa mandatperiod att inte glömma byta till vinterdäck innan halkan
Jag lovar att under nästa mandatperiod att inte göra något som inte mina väljare skulle undvikit (vilket iofs lämnar mig ett ganska stort tolkningsutrymme)
Jag lovar att under nästa mandatperiod att inte lägga nät på fel fiskevatten (lägger inte nät idag heller)
Jag lovar att under nästa mandatperiod att inte sluta vilja utvecklas.


Som svar på Johans löften lovar jag:
att INTE sluta äta kött under nästa mandatperiod.
att INTE uppvakta Johans flickvän på hennes födelsedag under nästa mandatperiod.
att INTE leka med Johan på midsommar under nästa mandatperiod.
att INTE blogga åt Johan under nästa mandatperiod.
att INTE byta till sommardäck när det fortfarande är snö på backen under nästa mandatperiod.
att INTE lägga mig i Johans fiskevanor under nästa mandat period.
att INTE sluta att skriva dumheter under nästa mandatperiod.
Rösta på mig!

Andra som skrivit om INTE är:
Martin som verkar ha hur mycket energi som helst, har skrivit de RödGrönas INTE lista.
Krassman skriver också om Inte.
Victor skriver också

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots och Politiometern