tisdag 18 maj 2010

Vilken spännande analys?

Knuff är död... utropar Sanna Rayman på SvD ledarblogg. Orsaken är att den enda riktiga "partimegafon" på nätet publicerade ett citat som jag och flera med mig spred vidare.

Somligt orkar jag inte läsa, fortsätter Sanna Rayman sin rubrik på sin spännande analys. Nej och allvarligt talat är det en nyhet? Är det något som behöver berättas? På något sätt blir Röda Bergets fråga blivit mycket relevant:
"Har Rayman kollat vad som toppat hennes eget löp någon gång?"
Vad Sanna Rayman inte har orkat läsa, är väl ungefär lika intressant som vad olika politiker berättar att de inte ska göra under kommande mandatperiod?

För min del så har jag orkat läsa Sanna Raymans dödförklaring av Knuff. Orsakerna till detta är:
a) Jag såg Johans postning som kommenterade inlägget. Han pekar på ett antal självklarheter men som ändå går att sammanfatta med att alla bloggar utifrån sin idé, sina förutsättningar, för sina egna läsare.
b) Inlägget innehöll 566 tecken, hade det varit mycket längre hade jag nog inte orkat läsa.
c) Kände igen att jag skrivit något om Sanna Rayman tidigare

Erik undrar om reaktionen från Sanna Rayman varit densamma om det handlat om Mona Sahlin. Vilket kan vara en relevant frågeställning.

Själv har jag levt delar av livet på nätet, så länge som nätet har funnits. Och jag ägnade en gång i tiden en del tid åt webbringar och nätverk av dagböcker på nätet... men dessa förlorade jag så småningom intresset för. Och vad är problemet...?

För övrigt tillhör inte Sanna Rayman och SvD ledarblogg min målgrupp. Jag skriver därför vad jag skrivit tidigare. Sanna behöver inte läsa mig.

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern

Inga kommentarer: