torsdag 24 juni 2010

Utanförskap och sysselsättningsgrad - och nu ska vi fira!

Midsommarhelgen är en av Sveriges absolut största helger. Midsommar förknippas med sommar, sommarlov, dans runt midsommarstången, god mat och många gånger försöker illustrera det svenska. Själv ska jag åka till mitt Gula Torp för fysiskt arbete, god mat och avkoppling.

Men jag kommer av mig. Regeringen missar mål om utanförskapet, skriver S-BUZZ och hänvisar till media och departements PM. Peter Högberg konstaterar också att regeringen inte klarar av det som de gick till val på. Igår konstaterade unga synskadade vad den nya skollagen innebär.

Detta ska självklart ställas mot alla de RödGröna förslag som kan ge Sverige en ny färdriktning. Läs t ex de RödGrönas 10 punkter för en ny sjukförsäkring

Midsommarstämningen kommer lite av sig när det blir så tydligt att Sverige har blivit kallare och hårdare, där skillnaderna ökar genom medvetna politiska beslut, där människovärde ersätts av mammon.

Jag ska ha en trevlig midsommar med min familj. Och därefter så är det bara en sak som gäller en ny färdriktning för Sverige för jobb och ökade klyftor. En Socialdemokratiskt ledd regering.

Höll nästan på att glömma. Ni får inte missa att läsa Johan Westerholms genomgång av Lundin Oil affären.

Och självklart ska ni följa den ständigt aktive Martin Moberg som idag skriver om opinonsmätingar, vilket även Roger Jönsson gör. Ulrika Falk har pausmusik påväg till Polen.

SW


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern