söndag 13 juni 2010

Kloka (och andra) kommentarer kring SIFO!

En mycket bra kommentar kring dagens opinionssiffror har Mats Engström som tänker på samma sätt som jag - det är politiken som avgör. För någon dag sedan presenterade han några viktiga punkter för en RödGrön valseger. Jag skrev om dem samtidigt som jag skrev om Monas frågor.

Johan, Mitt i steget, har som en analys kring SIFO och Peter Andersson har också gjort en postning.
Ett skräck scenario för svensk politik skriver Katarina. Även hon menar att det är politiken som kommer att avgöra.
Senaste Sifomätningen - ett skräckscenario, av Kulturbloggen. Låt det bara bli en mardröm skriver Krassman. Rasmus har också skrivit om mätningen.

Raymond kommenterar och ger mig helt rätt...:-)

Aftonbladet verkar glad av siffrorna visar på Reinfeldt,DN påstår att de RödGröna förlorar majoritet i Sifo. Vilket jag kan tycka är ett märkligt påstående. Majoritet - både vinner och förlorar man i val - inte i opinionsmätningar. Ekot utropar att de borgerliga är större än de RödGröna, Alliansen är i ledning igen skriver Expressen.

Kan inte låta bli att länka till Olssons tankar, där han skriver om den tiden då både han och jag jobbade på SSU förbundet och en T-shirt med texten "Vem fan är SIFO? Tänk själv" togs fram...

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern

Inga kommentarer: