onsdag 9 juni 2010

Känslomässiga tårar för moderaternas "kantbollar"

I lördags och söndags var jag tillsammans med mina partikamrater på Krokoms marknad. Där fanns också andra partier. Bl a moderaterna. Jag och moderaternas starke man i Krokoms kommun Göte Swen började att diskutera det politiska läget. Han påstod då att mina exempel på människor som farit illa av de förändrade reglerna för sjukförsäkringen var "kantbollar"

Idag redovisar Alliansfritt om ytterligare en "kantboll" d v s människor som far illa av de nya sjukförsäkringsreglerna:
SJUKFÖRSÄKRING. TV4:
”I höstas blev Sara Sundlin svårt sjuk av svininfluensa.
Hon låg nedsövd i två månader kopplad till en konstgjord lunga och hon förlorade barnet hon bar på. I dag är hon långt ifrån återställd och kan knappt klä på sig själv - trots det nekas hon sjukpenning.”

Hon kan ju inte bara ligga där och dra sig. Välkommen till föregångslandet.

Ett Hjärta Rötts postning om hur Försäkringskassan fungerar som regeringens valarbetare, hänger när ihop med detta. Läs detta viktiga inlägg. Trovärdigheten för våra myndigheter får sig en rejäl knäck.

Tidigare bloggat om "kantbollar"
Varför måste Pernilla jobba skadad?
Vi behöver en sjukförsäkring som ger möjligheter - inte som ger förnedring
Jag skäms

... för övrigt skriver Martin om behovet av en politik för fler jobb.

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern

Inga kommentarer: