måndag 26 april 2010

En utflykt till viktiga tankar!

Jag avslutar kvällen med att besöka några av mina NetRoots vänner i länet + en kort vända till LT.

Therese skriver om att tvätta skitiga fotbollstrumpor med ett leende. Hon återvänder sju år tillbaka och reflekterar över att inte barnen ska förminskas att vara mindre än vad de är.

På något sätt tycker jag det hänger ihop med dagens mest känslosamma postning står Linn för. Kanske för att jag blir väldigt lätt rörd men jag tror inte det. Jag tror att hennes tre stycken mycket enkelt fångar vad de politiska samtalen fram till den 19 september måste handla om. Läs, det är värt den korta tid det tar.

Jenny ropar på hjälp. Det verkar som hon har en tuff vecka framför sig. Hon var också med på bloggträffen.

Flera av SSU:arnas uppdateringar handlar om kurshelgen i Pilgrimstad. Något som Liss skriver om.


Anders Widén
presenterar sitt nya jobb som han ser fram emot.

Linnea är retronörd.

Robert skriver om socialdemokrater som är i Strömsund. Detsamma gör Emil.

Eva skriver om de fattigaste barnen som inte får någon bidragshöjning.

LTs Per Orvegård återvänder också bakåt i tiden när sista april firades med mellanöl i Lövstabacken.

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots och Politiometern

Inga kommentarer: