onsdag 14 april 2010

Socialdemokraterna har alltid jobbat för jobb, rättvisa och minskade klyftor!

Jag skrev i februari om de borgerligas retorik mot oss socialdemokrater:

Då pekade jag på följande argumentationslinjer:
1) Socialdemokraterna har ingen politik
2) Socialdemokraterna har samma politik som vi, men mörkar
3) Socialdemokraterna rår för allt elände
4) Socialdemokraternas politik kommer att göra det värre
5) prata om något annat.

Jag frågade då om det också finns en sista argumentationslinje...
6) Ljug

Idag skriver S-Buzz om den kritik som regeringsbloggarna för fram emot Monas debatt artikel på DN.

Regeringsbloggarnas kritik är i tre punkter. (SvD, Mary och Ankersjö.) Frågan är om jag därför måste förlänga min lista med:
7) Socialdemokraterna är erfarna
8) Socialdemokraterna har fyra mål
9) Socialdemokraterna har alltid jobbat för rättvisa, minskade klyftor och möjligheten att förverkliga sig själv
Jag håller med Johan att visst värmer det.

Men visst blir det en rätt förvirrande argumentation?

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots och Politiometern

Inga kommentarer: