torsdag 22 april 2010

Viktigast idag? Knappast!

Självklart är detta inte det viktigast idag, men sånt som spelar roll för mig.
ÖP skriver om en rapport som landstingsfullmäktige får vänta på.

Det har alltså varit landstingsfullmäktige.

Och att fullmäktige inte fick rapporten om ungdomstinget presenterad för sig, var egentligen bara en liten avslutande upplysning från min sida.
Den viktiga delen av vad jag sa handlade egentligen om webb-sända fullmäktige sammanträden. Något som landstingsstyrelsens ordförande kände sig manad att skriva om.

S-Buzz skriver idag: "Moderaterna köper TV-show - Netroots kör bloggträff i Östersund"

Det är med spänd förväntan som jag ser fram emot träffarna (som det egentligen är). Jag hoppas att detta ger den ytterligare injektion för att vi ordentligt ska vara på blogg- och nätaktivistbanan inför valrörelsen.

Jag tycker det ser och känns bra. Vi är ett litet gäng bloggare som sakta men säkert växer.
Anders Widén
Anton Åvall
Att tänka efter
Eva Hillén Ahlström
Fröken Swedenmark
Katarina Nyberg Finn
Norrhumanist
Therese´s
Victor Svedberg
Jenny Sellsve
Emil Burman
Liss Jonasson
Stefans konspirationer

... och fler lurar i vassen. Alla som vill haka på är välkomna!

Annat viktigt är att forskningen visar att sänkt A-kassa inte leder till lägre arbetslöshet. Självklart är Katarina på frågan i ett läsvärt inlägg.

Och snart är det 1:a maj!


SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots och Politiometern

Inga kommentarer: