fredag 27 augusti 2010

Samtal efter samtal lägger grunden för stöd för en ny färdriktning

Igår kväll var vi ute och knackade dörr igen. Tålmodigt och envetet knackar vi på dörr efter dörr. Erbjuder oss att svara på frågor, uppmanar att rösta på oss för jobben och välfärdens skull, för att vi ska få en ny färdriktning för Sverige, för de ungas möjligheter till jobb, för vård som inte bestäms av marknaden.

Mottagandet är positivt. Det känns bra, men frågan är om det är för positivt.

Men nu handlar det om varje samtal, varje diskussion, varje person som vi kan övertyga att lägga sin röst på Socialdemokraterna. Hur vi lyckas med det fram till den 19 september är också det som slutligen avgör om vi får en regering som sätter skattesänkningar före jobben och välfärden. Eller en regering med en färdriktning där vi tillsammans tar ansvar för Sverige och varandra. En regering som sätter fokus på arbete och välfärd för att minska klyftorna.

Just nu så är följande aktuellt från nätrötterna i Jämtlands län
lissmedmera
my heart still beats for you, after all, it's always you - Idag hade vi temadag på skolan. Sånt kan ju också vara kul och intressant. Kan vara. Synd bara att de som planerade dagen ifråga (läs: rektorerna) inte för...

Therese´s
Heja Förskolan! - Min yngsta dotter har nyss börjat förskolan efter ett långt och härligt sommarlov. Första morgonen när jag väckte henne, bra mycket tidigare än vad vi kliv...

Katarina Nyberg Finn
Varning för skattesänkarmanifestet - Skattesänkningar före välfärd - verkar vara alliansens prioritering de kommande fyra åren. Är du en vinnare? Frågar sig Aftonbladet. Vilken fånig rubrik so...

Mikael Abramsson
Valet handlar om välfärd och jobb! - I en ledare i Dagens Arena analyseras valrörelsen hittills. En valrörelse där skatterna hamnat i fokus på ett olyckligt sätt med skattesatser hit och dit...

Norrhumanist
Med tåg, går det några? - Tågen måste rulla om hela Sverige skall leva

Moa Wikén
Kryssa Linnéa Swedenmark och rösta S den 19:e september! - Jag skulle vilja börja med att berätta om Linnéa Swedenmarks nya hemsida där man kan läsa allt om varför man ska kryssa Linnéa den 19:e september. Linnéa b...

Att tänka efter
Kanske är jag en moraltant - …men har det inte gått lite långt när politiker på sina bloggar använder öknamn såsom Bagdad Baylan? Bloggen tillhör Edvin Ala som är politisk sekreterare ...

Eva Hillén Ahlström
Människors rätt att ändra uppfattning, ja, även Fredrik Reinfeldt - Jag tycker att människor har rätt att få ändra uppfattning och att gamla dumheter någonstans har ett bäst före datum. Att man skall förlåta gamla synder....

Anders Widén
Kärlek i universums periferi - Jag vill inte vara med i någon valdebatt. Jag kan inte ens. Det är inte min bag. Jag är och förblir anarkist. Även om jag anslutit mig till socialdemokra...

Socialdemokraterna i Krokom
Socialdemokrater i Krokom knackar dörr - Gänget som knackade dörr i Ås nya område Sånghusvallen under måndagkvällen. Det var ett positivt bemötande men många synpunkter. En återkommande fråga var ...

Linneaswedenmark's Blog
Ända in i kaklet! - Jag har länge varit rastlös, som ett barn natten innan julafton. Men igår hände något. Jag var i Strömsund (fantastiska strömsund) och kampanjade med Socia...

Emil Burman
Ring! - Jag sitter just nu i samma rum som Marianne Stålberg och lyssnar på medan hon ringer runt till väljare. Jag blir väldigt imponerad och lär mig otroligt myc...

antonavall
Falskhet som affärsidé - Moderaterna har flyt i opinionen just nu, vilket är intressant med tanke på att man inte ens tror på sig själva. Under förra valrörelsen tog man namnet "Sv...
för 1 månad sedan

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern

Inga kommentarer: