tisdag 24 augusti 2010

Westerholm visavi Wikén - rond II

Johan Westerholm spär på sina löften.... Redan 4 maj lovade Johan vad han inte ska göra när han blir vald. Då var han inspirerad av de borgerliga partiernas nio INTE löften. Bl a förde han fram de oväntade löftena att han inte skulle vara dum i onödan och att han inte ska lägga nät i fel fiskevatten. (Något som annars kan vara lätt att göra i dessa valtider, läs gärna Newsmills artikeln om hur Folkpartiet fiskande i grumligt vatten är här för att stanna.)

Nu tar han sin valkampanj ett steg längre. Inspirerad av de borgerliga partiernas nya term i valrörelsen - reformambition. Så proklamerar Johan egna reformambitioner. Jag citerar:
Så jag kan nu utlova, i min outsägliga godhet och vishet och som min personliga reformambition nästa mandatperiod:
* Fred på jorden
* Mat åt dom som är hungriga
samt
* Att alla får en riktigt God Jul.
Naturligtvis med samma förbehåll som Alliansen - att det statsfinansiella läget medger detta samt att inget oförutsett händer.
För min personliga del så håller jag mig lite försiktigare i mina "reformambitioner". Jag vill att alla ska ha en God dag och sova gott - om det statsfinansiella läget medger vill säga.

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern

2 kommentarer:

Johan Ulvenlöv sa...

riktigt roligt :-)

Johan Westerholm sa...

Stefan

Alltför modest, alltför försiktigt. Men en eloge till dig: Du kommer sannolikt ha bättre förutsättningar att uppfylla dina reformambitioner än jag och Alliansen....

:)

Johan