tisdag 17 augusti 2010

Utblick Östersund och Jämtlands län

S-Buzz har idag gjort en kort utblick hos NetRoots bloggare i Östersund. Han nämner mig, Katarina som är mycket produktiv och har varit vad jag förstår hela sommaren och Mikael som kommit tillbaka till bloggosfären med fullkraft. Senaste inlägget handlade om vad som händer med Folkpartiet.

Jag vill därför göra en liten bredare utblick bland NetRoots kamraterna i Jämtlands län. Jag är säker på att uppdateringarna nu kommer att öka dramatiskt bara den kommande veckan.

Att tänka efter
Fp vill sänka allas löner - För alla dom som tänker efter borde det nu stå bortom alla tvivel att Folkpartiet faktiskt vill sänka allas löner. Eller ja – alla som inte ”klarar av” att...

Katarina Nyberg Finn
Jobben i Östersund - Vilken härlig dag! Vädret är underbart och idag presenterade vi Socialdemokrater vårt valprogram för de kommande fyra åren. Men innan vi gjorde det var vi ...

Mikael Abramsson
Men vad händer egentligen med FP? - Vad händer egentligen med Folkpartiet? Tidigare har partiet lagt fram förslag om bland annat förbud mot burka och niqab, införande av skolk i betyget och...

Stefans konspirationer
Splittring, knaprande, skräp och konstigt! - Reinfeldt har varit skicklig, med god hjälp av media, att sopa motsättningarna mellan de borgerliga partierna under mattan. Nu skymtar splittringen fram i ...

Socialdemokraterna i Krokom
Socialdemokrater i Krokom knackar dörr - Gänget som knackade dörr i Ås nya område Sånghusvallen under måndagkvällen. Det var ett positivt bemötande men många synpunkter. En återkommande fråga var ...

Eva Hillén Ahlström
"Cristina Husmark-Pehrssons fortsatta myter om sjukförsäkringen" - Under denna rubrik krossar nätverket protestera.org återigen alliansens falska och vilseledande statistik om förtidspensionärerna i Sverige. Artikelförfa...

lissmedmera
det är nånting ikväll som får mig att tro att vi kan gå genom eld - Det är så mycket jag vill säga. Om Göteborg, och om Way Out West och om Håkan Hellström. Men inga ord känns tillräckliga just nu, så jag väntar med det. Is...

Linneaswedenmark's Blog
Ända in i kaklet! - Jag har länge varit rastlös, som ett barn natten innan julafton. Men igår hände något. Jag var i Strömsund (fantastiska strömsund) och kampanjade med Socia...

Emil Burman
Ring! - Jag sitter just nu i samma rum som Marianne Stålberg och lyssnar på medan hon ringer runt till väljare. Jag blir väldigt imponerad och lär mig otroligt myc...

Peter Swedenmarks blogg
Skandal i TV 4 - TV 4 anlitade en retorikexpert i Almedalen, Camilla Eriksson. Hon fick gåshud när hon hörde Folkpartiledaren Jan Björklund tala och gav honom en femma, hög...
En dag sedan

Moa Wikén
Lördag kväll - Fredag kväll! Lördag kväll! Söndag söndag söndag! Ptja. En lördagkväll som denna kan man ju antingen spendera genom att gå på dans eller någon fest e.d. i ...

DAPM
Verklighetens folk, vad menas med det? - "Verklighetens folk är människor som lever sina liv som folk gör mest. Du och jag. Det är alla vi som gjort livsval som vänstern tycker är fel. Som tycker ...

Anders Widén
Mysteriet Beatrice Ask - Jag debuterade 1994 med boken "Månskensligisten". Då vändes mitt liv upp och ned. Plötsligt ville folk anlita mig som föredragshållare i skolfrågor. Jag å...

Norrhumanist
Centerdimma över Norrland - Styr Vattenfall till mer forskning.

Therese´s
Semestertider - Tider av semester är sköna tider. Jag försöker att koppla av och ladda batterierna – det går riktigt bra tror jag! Har turistat i närmiljön när släktingar...

antonavall
Falskhet som affärsidé - Moderaterna har flyt i opinionen just nu, vilket är intressant med tanke på att man inte ens tror på sig själva. Under förra valrörelsen tog man namnet

SW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Titta gärna på intressanta bloggar genom NetRoots, S-BUZZ, RödGröna bloggen och Politiometern

Inga kommentarer: