måndag 15 februari 2010

Dagens citat: "Därför vinner de Rödgröna valet"

Morgonens inlägg som jag så gärna hade velat citera är Alexandra Einerstams postning
Därför vinner de Rödgröna valet. Problemet är att inlägget är så bra så att de bör läsas i sin helhet, så därför rekommenderar jag att läsa Därför vinner de Rödgröna valet istället för att citera.

Det finns också ytterligare en viktig orsak till att en RödGrön valseger. Det är alla människor som är ilskna och upprörda. Alla som är beredda att lägga ner kraft och energi mot den nuvarande orättfärdiga regeringen för en RödGrön regering som står för rättvisa.

Jag var själv på en medlemsutbildning i helgen. Där var många ganska nya medlemmar som var beredd att göra vad de kan för att vi får en rättvisare och framtidsinriktad regering den 19 september.

Alliansfritt tipsar. S-Buzz har självklart uppmärksammat inlägget och uppmanar till kommentarer. Martin Moberg tycker som jag att det är ett mycket heltäckande inlägg. Peter Anderson ser inlägget som en bra katalog av skäl att rösta på de RödGröna. Johan Westerholm tycker Alexandras inlägg är befriande. Peter Högberg säger att "Vi kommer vinna utan fusk, hafs och slafs." Sjölander skriver om "Mer om socialdemokratisk optimism". Ett ord som diskuterades på utbildningen var ordet Solidaritet. Att valet 2010 handlar om Solidaritet har Röda Berget en postning om. Åsa Lindestam postar på samma tema.

Det blir tydligare och tydligare att var man än sig vänder så finns någon som vill bidra till en ny regering den 19 september.

SW

Läs även andra bloggares intressantaåsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Linnea sa...

Hej stefan!
Nu har även jag gett mig in i bloggvärlden - bättre sent än aldrig.
jag testar mig fortfarande fram, och lär mig hur man gör.

http://linneaswedenmark.wordpress.com/

/Linnea

Stefan Wikén sa...

Härligt att se Linnea! Hör av dig om du vill att vi ska kika på nåt. Har lagt upp dig på bloggarna jag följer.