torsdag 25 februari 2010

Jag är dålig på att räkna...!

Socialdemokraternas samtalskampanj drar igång och S-Buzz utmanar mig genom sina insatser på vad som kommer att var mitt bidrag till valsegern. Idén är att kampanjen ska leda till 1 miljon personliga samtal. Sveriges största samtalskampanj genom tiderna. Dessutom ska vi gemensamt fram till 1:a maj bli minst 5000 fler valarbetare.

Mitt bidrag är kanske lite svårare att kvantifiera som S-Buzz har gjort. Min blogg läses inte av lika många - dessutom räknar jag inte besök! Däremot så försöker jag tillsammans med andra att vi uppmuntrar varandra att blogga (det gör också S-Buzz...!) t ex: Anton Åvall, Att tänka efter, Katarina Nyberg Finn, Norrhumanisten, Therese`s, Victor Svedberg och Linnéa. Jag har säkert missat någon - Eva och Anders t ex Men hoppas att dessa också antar utmaningen att berätta vad bidraget blir i valrörelsen.! Gemensamt ska vi hjälpas åt att bli fler socialdemokratiska nätaktivister.

I vår kommun ligger huvudinriktningen av valarbetet på dörrknackning, husvagnsturné och arbetsplatsbesök.

Jag är dessutom ordförande och valledare för Socialdemokraterna i Krokoms kommun. Det betyder och kommer att betyda att jag kommer att vara engagerad i det mesta... Nu är jag påväg för att diskutera mönsterarbetsplatser med kommunal. Ikväll ska jag t ex åka och träffa Socialdemokraterna i Föllinge för att diskutera och lägga upp valaktiviteter.

Dessutom är jag föreslagen som kandidat till både riksdag och landsting (listorna är visserligen inte fastställda än). I rollen som kandidat och företrädare för Socialdemokraterna kommer jag självklart att delta i möten, torg- och gatuaktiviteter, mässor, debatter och dörrknackning över hela länet. Nästa vecka t ex har jag lovat att med på ett inspirationsmöte i Bergskommun. Hur många samtal det blir i rollen som kandidat klarar jg inte av att beräkna.

Min erfarenhet från tidigare valrörelser är att försöka se till att kraften riktas utåt och inte till interna möten och aktiviteter. Även om ett och annat "peptalk" också behövs.


Jag ska göra vad jag kan, jag ska göra vad jag kan för att jag får sällskap och att vi blir många i arbetet för en ny och framtidsinriktad regering den 19 september.

Johan har redan tagit upp stafettpinnen.

SW

Läs även andra bloggares intressantaåsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Johan Ulvenlöv sa...

Yo Stefan, lägg gärna in länken till detta inlägg i postningen, själva budkavlen - http://www.s-buzz.se/2010/02/mitt-bidrag-till-samtalkampanjen-vad.html

vi syns och hörs!

Mvh/Johan

Stefan Wikén sa...

Vilken miss trodde jag hade gjort det!