måndag 1 februari 2010

Dagens citat

"Jag betalar gärna skatt för att min morfar ska få sin hemtjänst, mina barn ska få en bra barnomsorg och skola, att min mamma fick vara hemma när hon var långtidssjukskriven, att sjukvården tar väl hand om oss när vi behöver den, att pensionärer som tex varit hemmafruar kan få bostadsbidrag, att min granne ska kunna vidareutbilda sig osv."


Citat är hämtat från Theres.

Skatt handlar om vad den innebär att vi gemensamt ordnar och finansierar eller vad vi låter bli att göra tillsammans.

Där i ligger också skillnaderna. De RödGröna som är ett alternativ där vi minskar skillnaderna och löser gemensamma problem. Det andra är ett alternativ som består av fyra partier som alla vill vara bäst att sänka skatten - men vill inte tala om var dessa pengar ska tas.

SW

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: