fredag 26 februari 2010

Uppföljning av valkickoffen

Igår fick jag ett mail från partisekreteraren. Ett mail som sa att jag har betydelse för valresultatet den 19 september.
- Idag besöker jag och Mona Sahlin Södertörns högskola utanför Stockholm. Det är årets första valmöte och 206 dagar kvar till valdagen. Samtidigt nylanserar vi flera verktyg på socialdemokraterna.se som gör det enklare för alla som vill vara med i valrörelsen, skrev Ibrahim Baylan till mig.

- Vår samtalskampanj är historisk. Tillsammans ska vi genomföra över 1 miljon personliga samtal. Du kan göra skillnad. Det räcker med att våra 103 000 medlemmar samtalar med 10 osäkra väljare var så kommer vi att nå vårt mål. Men det kommer också att behövas många knackade dörrar, telefonsamtal och pratstunder med grannar och bekanta, skrev Ibrahim Baylan till mig.

- Valet i höst är ett vägval. Vår idé om ett Möjligheternas Sverige ställs mot idén om ett samhälle för de privilegierade. Huvudkonflikten är fler jobb eller ökade klyftor, skrev Ibrahim Baylan till mig.


Jag hade tidigare svarat på på morgonen Utmaning av S-Buzz i min postning Jag är dålig på att räkna...!

Andra skrev också om vad de tänker göra i valrörelsen. Johan Westerholm skrev självklart om sina insatser. Peter Andersson skrev om "väljarkontakter genom personliga möten med ett par blogg inlägg". John Johanssons blogg och
In Your Face skrev.

Mona Sahlin och Ibrahim Baylan skrev också påAftonbladet debatt om hur Vi ska prata med en miljon svenskar och att det handlar om jobben eller ökade klyftor. Även SvD skrev om den Socialdemokratiska samtalskampanjen.

Hur vår då upptakten på Södertörn. Självklart beror det på vem man talar med. Själv läser jag gärna Johan Westerholm om Valet är ditt samma medicin eller förändring och Peter Andersson om Sahlin: Förändring eller fortsättning.

Igår var dessutom Johan Westerholm på så gott humör att han även skrev analysen åt Per Gudmundsson ledarskribent på SvD.

De RödGröna konstaterar tillsammans att "Vi behöver unga för maktskifte 2010". En inbjudan till alla unga människor att förändra Sverige i en rättvis riktning.

Själv var jag i Föllinge igår kväll och pratade med positiva partikamrater om politik och valrörelse. Mycket energigivande samtal.

SW

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: