torsdag 18 februari 2010

Och nu lite navelskåderi...!

Har haft en diskussion om bloggande idag som handlade om hur besöksstatistiken såg ut. Jag konstaterade att besöksantalet å ena sidan kan ge positiv stimulans till bloggandet, men också tvärtom. Bli ett allt för stort egenvärde i sig.

Själv har jag ingen räknare och håller därför ingen räkning...

... men när jag surfade runt lite ikväll kunde jag inte låta bli att titta på andra värdemätare.

Politometerns ranking av inflytandet för olika bloggar som baseras på det 933.661 inlänkar från hela den svenska bloggosfären.


Plats 192... tja! Men om jag då tittar vilka bloggar jag har bakom mig så kan jag inte låta bli att tycka att det känns rätt okey. En som jag ska fortsätta att jämföra mig med är Republikens röst i kungariket - Håkan Larsson på plats 212.

När det gäller inflytande endast bland s-bloggare så hamnar jag enligt politometern på 56 plats.

Strax bakom mig på 57 plats har jag Åsa Lindestams blogg. Däremot hade jag inte förväntat mig Fredrik Lundh Sammeli som återfinns på 73 plats eller Ett annat perspektiv som jag läser med stor behållning, först på 91 plats.

... men detta kanske säger att rankingen ska tolkas med en viss försiktighet.

Vi får väl se när jag gör en ny undersökning av navelluddet

SW

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: